Пильник ШРКШ або шарніра рівних кутових швидкостей - незамінна деталь, використовується при комплектації приводу ходової частини автомобіля.

Конструкція даної деталі являє собою пластичний гофрований шланг у вигляді конуса. Від її фізичних властивостей залежить надійність і практичність елементів. Даний елемент виготовляється за особливою, досить складною технологією, що впливає на його вартості .

Функціональна роль пильників ШРКШ

Кожен автолюбитель знає, що в транспортному засобі «пильників» кілька одиниць і кожен з них має своє призначення. pylnik shrus Основним завданням даних елементів є захист від потрапляння забруднюючих речовин. Що стосується пильника на шркш, на нього покладені наступні функціональні завдання :

  • захист: він захищає від проникнення в шарніри і мастильні матеріали різного роду забруднень (пил, бруд, сміття, вода)
  • затримка: елемент запобігає виходу мастила за межі складових частин шарніра.


Відштовхуючись від перерахованих вище функцій, неважко прийти до висновку, що втрачена цілісність корпусу пильника призводить до втрати мастила, яке було використане і на його місце приходить бруд та пилюка. Вони виступають абразивом і призводять до швидкого зносу складових частин. Від стану пильника залежить ефективність захисту і довге та якісне функціонування частин, тому рекомендується часто здійснювати контроль і при наявності незначних відхилень (тріщин, поривів і так далі) проводити заміну.
poliuretanovyj_pylnik_shrus
Для виготовлення цих елементів в якості матеріалу виробники використовують гуму особливих сортів. На даний момент можна купити пильники шркш на силіконовій основі, але більшість автовласників віддає перевагу поліуретановим. Вони розраховані на інтенсивну та довгу експлуатацію у важких умовах з великим навантаженням, при цьому, демонструють збереження своїх характеристик.

Однак, використані для виготовлення матеріали не є ключовими факторами, що визначають їх надійність. В першу чергу варто звертати увагу на репутацію виробника та їх якісну сторону. Конструкція даних елементів представлена відрізком гофрованої конусної трубки, яку в момент вибору варто вивчити на предмет жорсткості. Для чого потрібно вивернути одну складку пильника на 360 градусів. Сировина має бути досить пластична, тому на вигині не повинні сформуватися тріщини.


Різновиди пильників ШРКШ

На кожну пару ведучих коліс для приводу ходової частини використовується по парі пильників двох різновидів:

  • Внутрішні пильники, передають обертальний рух вісь-КПП. При експлуатації піддаються значним навантаженням і високій температурі. Найчастіше причиною виходу з ладу виступають сторонні предмети, що потрапляють в моторний відсік в момент їзди. При виділенні мастила, численних мікротріщинах і розривах автовласникам не варто затягувати з заміною пильника
  • Зовнішні пильники, передають обертання валу на ступицю колеса. Основною відмінністю від попереднього типу є більший розмір. Зовнішні пильники витримують такий ж негативний вплив, як і внутрішні плюс до цього додається стиснення та розтяг, які відбуваються багаторазовим циклом. Для контролю за станом пильника вивертають кермо до упору, що дозволяє розтягнути дану деталь з одного боку і ретельно оглянути її.


Фахівці автосервісів рекомендують проводити огляд стану пильників ШРКШ не менше, ніж один раз на місяць. Такий підхід дозволить своєчасно відреагувати на знос деталі та замінити її, тим самим зберігти якісно - експлуатаційні характеристики інших елементів підвіски.